1- چطوری بیننده را با داستان درگیر کنیم؟

یکی { ایجاد ترس } 2- {ایجاد ترحم} اشاره به فیلم تایتانیک

مثلا وقتی شخصیت کاری اشتباه بکندو دچار مصیبتی شود که مسبب کار خودش هست هم ترحم در بیننده ایجاد میشود هم ترس از پایان ماجرا.

2- نقص تراژیک؟ : اگر تصمیمات اشتباهی شخصیت بگیرد که منجر به مصیبتی شود . درفیلم گلادیاتور اشتباه یا نقص تراژیک ماکسیموس باعث میشه خانواده اش را از دست بدهد وخودش به بردگی کشیده شود.و.

3- عمل تراژیک؟؟؟: شدیدترین وهولناک ترین اتفاق داستان که یابرای قهرمان اتفاق میفتد یا قهرمان مسبب آنست.

اعمال تراژیک یا بین دوتا دوست اتفاق میفته، یا بین دوتا دشمن یا هیچ کدام.( غریبه اند)

وقتی بین دوتا دشمن عمل تراژیک اتفاق میفتد یک چیز طبیعی است وهیچ عمل ترحم انگیزی اتفاق نمی افتد.

اگربین دونفر که همدیگه رانمیشناسند بازم همینطور.ولی اگر تراژدی بین دوتا دوست یا یک خانواده اتفاق بیفتد مثلا بین فرزندو پدرومادر و . عمل تراژدی تری اتفاق میفتد مثلا وقتی پسری کل خانواده اش را به دار میزند.

بنابراین عمل تراژدی رادربین خانواده قراردهید

4- چگونه بیننده باقهرمان فیلم ارتباط برقرار می کند؟ 1 - ایجادترس در بیننده 2- ایجاد ترحم در بیننده

5- موضوعاتی که باعث ترحم وترس میشه؟

{ 1-مرگ 2- بدرفتاری 3 - پیری وبیماری 4- بی غذایی وفقر 5- تنها بودن 6-زشت بودن 7-ضعیف بودن 8 معلولیت 9- تحقق نیافتن انتظارات خوب(بدبیاری) 10-خیلی دیر رسیدن به چیزهای خوب11- روی ندادن اتفاقات خوب 12- روی دادن اتفاقا خوب ، ولی عدم توان درلذت بردن آنها}

6- ابزارایجاد کنش؟: اشتباه قهرمان که منجر به بداقبالی او میشود ابزار خوبی برای ایجاد کنش است

7- تناقض اخلاقی؟؟: قهرمان داستان در اقدام یک عمل حق با اوست اما نوعی خطای اخلاقی هم انجام میدهد

مثلا ماکسیموس در فیلم گلادیاتور با وجودیکه محق این است که به بربرها حمله کند وانها

راقتل عام کند اما به هر حال قتل عام قتل عامه.

8- بهترین نوع کشف آنست که غافلگیری شدیدی به واسطه ی یک حادثه ی محتمل روی دهد.

مغز بیننده دوبخش داردیکی همذات پنداری با شخصیت واحساس ترس وترحم در وجودش . ویک بخش دیگر که از فضای بیرون به موضوع نگاه می کند وهمه چیز را می بیندوهمذات پنداری می کند.

در طول فیلم فقط کدهای کوچکی برای کشاندن بیننده برای ادامه وحدس زدن بیننده اجرا کنیم نه اینکه بطور واضح همه چیز رانشان دهیم تا تعلیق داستان از کار نیفتد.

وقایع در صورتی بیشترین تاثیررا برذهن بیننده دارد که غافلگیری باشد ولی بشرطی که ان غافلگیری ها مسبب همدیگر باشند نه اینکه یکباره بدون احتمال و بدون دلیل اتفاق بیفتند.

9- ارسطو: هرچیزی که باعث کنش شود بهترست دیده شود .چرا؟ چون مخاطب مرحله به مرحله با اتفاق همدلی می کند.

10- ارسطو میگه موفقیت یا شکست ادمها مربوط به 1- شخصیت 2-اندیشه ی آنهاست.

شخصیت همان خصلت انسانست که از افکار او ودرنتیجه اعمال ناشی از آن اشکار میشود.

مثلا اگر شخصی بخواد ی کنه آیا برای این ی کنه که برای تامین مواد اعتیادش باشه یا برای این که پولی به فقیری برسونه؟ هردو ی هستش ولی شخصیت این آدمها در نوع افکارشون مشخص میشه . مثلا فیلم ژان وال ژان.

درواقع شخصیت انسانهاست که قهرمان را مشخص می کند وباید به گونه ای باشد که ترحم وترس را در مخاطب ایجاد کند.

11- کردار انسانها بلندتر از گفتارشان سخن می گوید واین دو در کنار هم غوغا می کنند .ارسطو

12- دریونان قدیم بخاطر اینکه نمایشهای غم انگیز وپراسترس مخاطب زیادی داشت تراژدی لقب گرفت.

13- چه پی رنگهای تراژدیکی رانباید بکار برد؟ 1- پی رنگهایی که انسان خوب به فلاکت میفته. این نه ترحم انگیزست نه ترسناک.فقط تنفرانگیزست. 2- انسان بدی از فلاکت به خوشبختی برسد که بازم نه ترس داره نه ترحم. 3- انسان بی نهایت بد از خوشبختی به فلاکت برسه. ممکنه کمی احساسات را قلقلک بده ولی نه ترس داره نه ترحم

14- سوال اینجاس که پس چه پیرنگی دارای ترس وترحم هست؟ پیرنگهایی که بر اساس بداقبالی ناحق وبدشانسی شخصیت اتفاق بیفته (شخصیتی عادی مثل همه ی ما)

پیش فرض در فیلمنامه

ضرب آهنگ سریع فیلمنامه

خاطره تلخ در داستان یا فیلمنامه

ساختار در فیلمنامه

انواع روایت درفیلمنامه

پیش فرض فیلمنامه

انواع فیلمنامه

اتفاق ,بیننده ,شخصیت ,ترحم ,کند ,فیلم ,می کند ,بین دوتا ,در بیننده ,اتفاق میفتد ,نه ترحم

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

درب اتوماتیک آریاز مرجع توانمندسازی معلمان در آموزش و تدریس یادگاری 95 tamire11 تاریخ امروز sahand1369 دانلود فیلم دانلود سریال کول دی ال نمایش خانگی بیاتولوکس son of man